Kontakt

info@cqc.ee
facebook
youtube videokogud
intsagram
mailinglist
MLTec OÜ, reg.nr. 12635488
RSS & Sitemap

Meediakajastused

Mis vahe on sportlikul ja mitte-sportlikul kakluse/võitluse/enesekaitse trennil? Millises trennis peaks siis käima? Rääkisin sellest ühes intervjuus (2021nov):
“Hädakaitse seaduste arvestamine kaklusteks treeni­des on peamine, mis eristab sportlikku trenni enesekaitse­trennist. Sportliku trenni alla jäävad näiteks poksi, maadluse, MMA, Tai poksi, judo, sambo ja lukumaadluse trennid, kus orienteerutakse edu saavu­­t­a­misele selle stiili sees. Nimetatud sportlikud stiilid on ühed efektiivsematest lähivõitluses, aga kui need panna enesekaitse konteksti, tuleb arvestada taktikalisi ja juriidilisi kaalutlusi. Nagu Eesti Vabariigi kohtulahenditest ja uudistest lugeda võib, ei saa inimest lihtsalt näkku lüüa, kui ta tundub sind ründavat”
“Arvamine, et löök jalge vahele või küüntega silma lõpetab alati ründe, on ekslik. Samamoodi nagu arvamine, et tugev rusikalöök näkku kindlustab knockout’i. Jah, sellest võib piisata, aga sa ei lähe maja ehitama ainult haamriga. Enesekaitseks tuleb kaklust osata kogu spektris.”
“Kui treeninud pole, tulevad refleksidena mingid “talupojavõtted”. Mõned saavad hakkama, mõned mitte. Fantaasia oma võitlusoskustest kohtub reaalsusega, kui teine inimene tuleb sulle vägivaldselt täie jõuga kallale. Koreo­graafiana tehtavad enese­kaitsevõtted ei tööta niipea, kui teine hakkab vastu — nimetan seda nukuteatriks. Tehnikaid harjutada tuleb muidugi spor­t­likult ja turvaliselt paari­lisega koostöös, aga see peab lõpuks töötama aktiivselt vastu hak­kava inimese peal. Oskused alla selle ei ole piisavad vägi­valdse olukorra lahendamiseks.”

2022nov Õhtuleht: Kuidas ennast peksu eest kaitsta? „See oskus ei teki ühe nädalavahetuse seminari ega fantaseerimisega.“